The Butterfly Button

"עידוד בבידוד"- מיזם חברתי חדש יוצא לדרך

 

בשל עליית רמת התחלואה בשכונתנו, עולה הצורך במערך תמיכה קהילתי. כך קהילת "מחוברות" יזמו בשיתוף המינהל פרויקט בשם "עידוד בבידוד" שבו משפחות ואנשים מבודדים ומשפחות שמעוניינות לסייע משודכות אחת לשניה.

קהילת "מחוברות" הינה קבוצת נשים שנוסדה השנה בפסגת זאב ומטרתה, לחבר בין נשים בשכונה על ידי שיעורים מעניינים, הופעות תרבות, העשרה ויצירת קהילה מחוברת של נשים בפסגת זאב.

מטרת הפרויקט הוא סיוע למשפחות מבודדות וצריכות עזרה בהוצאת הפח, קניות, תמיכה טלפונית וכן קבלת שי סימלי מטעם המינהל הקהילתי.

חשוב לציין שהסיוע ניתן לכל משפחה או לאדם בודד שנמצא בבידוד ואין כל קשר למצב כלכלי! כי הרי לכולם יעשה טוב על הלב לקבל טלפון, ערכת פעילות משפחתית ואולי גם עוגה טעימה מהמשפחה המשודכת.

אירית כהן: אחת היזמיות של הפרויקט:

הרעיון עלה לי בעקבות שני דברים . ראשית מהנסיון האישי שלי . שתיים מהבנות שלי היו חשופות לחולה מאומת והיה חשש שאני ובעלי נצטרך להיכנס לבידוד שבוע לפני ראש השנה . ואז הבנו שאנחנו בעצם מנועים מלתפקד כרגיל וזקוקים לחברים ומשפחה שיעזרו לנו . ב"ה יש לנו הרבה מכרים בשכונה אבל משפחה אין לנו . קצת נלחצנו אבל בסוף לא נכנסנו לבידוד ונשארנו עם המחשבה מה היה קורה אם ..? או מה יעשו משפחות שאין להם חברים שיכולים לעזור או משפחה בקרבת מקום?

הסיבה השנייה  שהניעה אותי היא העובדה של קיום מערך תומך בישובים ובקהילות בערים שונות. הבנתי שגם לשכונה גדולה כמו שלנו יש צורך גדול בתמיכה וקדימה לעבודה...

מוזמנים להצטרף - ליצור קשר טלפוני/ בקישור בפייסבוק המינהל הקהילתי/ במייל רכזת שכונה צעירה מורן בביאן pisgat-zeev@young-jerusalem.org.il

 

img