The Butterfly Button

לצפייה בקובץ PDF | לחצו כאן

משתתפים:
מינהל קהילתי: אבישי מזרחי יו"ר המינהל, נחמיה אסף סגן יו"ר המינהל, יוני לוי יו"ר הוועדה הפיזית,
רפאל רוטנמר חבר הנהלה, בעז הלה מתכנן שכונתי.
עירית ירושלים: יהודה פרוידיגר חבר המועצה, ליאת בכור מתכננת רובע צפון.
צוות הפרויקט: אבנר מרקוביץ' סמנכ"ל מוריה, אבנר סימון – אדריכל, בעז בן חורין – מנהל התכנון, אודי
לוויתן – תכנון הפרויקט, יאיר ברמן – יועץ אקוסטיקה, חנן שלאין – קשרי קהילה מוריה, ניר שלף – יועץ
תנועה.
כ-02 תושבי השכונה.
נושאים שנידונו:
שיקוע דוכיפת:
1 .הצומת לא מתפקדת בשעות השיא, שיקוע אמור להקל על הפקקים. השיקוע יאפשר מעבר מתחת
לכביש ללא רמזור בתנועה ממזרח למערב ולהפך – בין סיירת דוכיפת לפאגלין. חלק מהתושבים הביעו
ספק לגבי התועלת של הפרויקט כפתרון לפקקים. מתכנן התנועה השיב שכיוון שבצומת יש עדיפות
לרכבת הקלה, לא מתאפשר תזמון של הרמזורים, לאחר השיקוע ניתן יהיה לתת עדיפות ותיאום
ברמזורים.
0 .הסדרי תנועה סופיים – לאחר השיקוע לא תתאפשר פנייה שמאלה לתוך מתחם כיבוי אש. יציאה
וכניסה ברחוב יום טוב עסיס תמשיך כרגיל, התושבים ביקשו לבחון אפשרות לפנייה ימינה ללא
רמזור.
3 .עבודות: בזמן העבודות יוצבו קירות אקוסטיים שיפחיתו את רעש העבודות, בין השאר לטובת בית
ספר טדי הסמוך. תתאפשר תנועה לכל הכיוונים במרבית הזמן, והעבודה תהיה בשעות היום למעט
מקרים חריגים ובהם תהיה הודעה מראש לתושבים. משך העבודות הצפוי – כשנתיים וחצי.
4 .מבט כולל על הפקקים: בימים אלו מתחילות עבודות על "שיקוע קלנדיה" שיאפשר מעבר ישיר מכביש
02 לכביש 443 ובגין עבור תושבים פלסטינים, זה צפוי להפחית משמעותית את נפח התנועה והמשאיות
שעוברות דרך השכונה. מעבר של כלל האוכלוסייה בקלנדיה יתאפשר רק לאחר סלילת כביש נוסף
שנקרא "ציר המחצבות" והוא אינו צפוי להיפתח בטווח הקרוב. חלק מהתושבים הביעו מחאה על כך
שהשכונה משמשת כניסה לירושלים ובכך נוצרים פקקים ומטרדים לתושבי השכונה.
רחוב סיירת דוכיפת:
1 .הוצגה בדיקת היתכנות להצבת קיר אקוסטי שימנע את מטרדי הרעש והזיהום לתושבי הרחוב.
הבדיקה נעשתה בהתחשבות בבקשות התושבים להצבת קיר אקוסטי במרחק 0 מטרים מהבתים.
0 .הוצגו מספר חלופות לקיר אקוסטי מלא. נמצא שהעלויות הכספיות וכן אילוצים רבים הופכים את
היישום למורכב ויקר, כולל הסטת הכביש דרומה עם קירות תמך וביסוס מסיבי של הקיר. המתכננים
המליצו על חלופה הכוללת קיר נמוך על גבי גדרות החצרות שישרת את הקומה הראשונה בכל בניין,
ולשאר הדירות מיגון דירתי כגון חלונות כפולים ומזגנים בכפוף לבדיקה.
3 .התושבים טענו שעקב ביטול החניות לטובת הנת"צ יצאה הכניסה הראשית משימוש והכניסות
האחוריות אינן רחבות מספיק לעגלות ולהובלות ריהוט. נקבע שייערך סיור ע"י חברת מוריה לבדיקה
חוזרת של היתכנות הרחבת הכניסות האחוריות.
סיכם: בעז הלה

 
img