The Butterfly Button

בשנת 2022 יצאנו בסקר לתושבי צפון השכונה מפני  שבמשך שנים המעורבות של המינהל הקהילתי בנעשה בצפון השכונה היתה נמוכה, כעת אנחנו מבקשים להדק את הקשר ולמצוא את הדרך לתת מענה לצרכים ולרצונות של תושבי האזור.

מטרת הסקר 

להכיר טוב יותר את השכונה ואת תושביה וזאת כדי שנוכל להתחבר לשאיפות ולרצונות של התושבים ולהתאים את הפעילויות והיוזמות שלנו.

התהליך כולו היה מהנה, מחכים ומרגש הרבה מעבר למה שחשבנו שיהיה. יצאנו פיזית אל השטח, פגשנו אנשים בגינות, על ספסלים ברחוב ואפילו בתוך הבתים. התרגשנו כשהזמינו אותנו למרפסת, מזגו כוס מים ואף הגישו עוגה. לפעמים שלחו אותנו לדירה של אדם עם מוגבלות, שצריך את עזרתנו, או קראו לשכנות וארגנו מפגש קבוצתי.

תמיד פתחו את הלב, סיפרו, שיתפו, כאבו וחלמו איתנו יחד על שכונה מטופחת, שקטה אבל תוססת, מגוונת וחמה. שכונה שהיא בית ומשפחה מורחבת.

רגע לפני שאנחנו מחפשים דרכים להביא את המינהל לצפון רצינו לספר לכם מה עלה מן הסקר.

מה למדנו על תושבי הצפון:

על הסקר השיבו 205 תושבים. מתוכם שני שליש נשים, רבע גרים בצפון שנים רבות והשאר פחות מ- 7 שנים, שליש הגדירו את עצמם כחרדים, רבע כחילונים והשאר דתיים ומסורתיים, רוב המשיבים היו בעלי משפחות עם ילדים, מחציתם מתחת גיל 40 ומחציתם מעל.

כמעט כל המשיבים היו בעלי מקצועות חופשיים עם תחומי עניין מגוונים החל מספורט, טבע וטיולים דרך מוזיקה, אמנות וריקודים ועד לקריאה, שמיעת הרצאות ולימוד תורה.

כששאלנו מה הם אוהבים בצפון, הם ענו את השקט והפסטורליה ; את הבניה החדשה והמרווחת ; הקירבה לבתי הספר ולגנים ; את הרכבת הקלה והזמינות לשאר חלקי העיר. עבור חלק מהמשיבים גם הקירבה לנווה יעקב היא יתרון.

והחסרונות?

אין מקום מפגש פיזי בצפון, ולכן גם אין פעילות פנאי במקום. תחושת הביטחון לא מספיק טובה, יש תחושה של הזנחה פיזית וחברתית של האזור וברקע גם פחד מפני שינוי צביון השכונה.

ומה הם החלומות והצרכים?

כמעט כל המשיבים היו רוצים לשמור על האופי המגוון והנעים שיש באזור ומבקשים פעילות חברתית  ומענה תרבותי מותאם לכל קבוצה ולכל סוגי האוכלוסייה של הצפון.

לגבי הצורך במבנה ציבור אין ספק. אנחנו שמחים שבאפשרותנו לעדכן ששלב התכנון של שלוחת הצפון של המינהל הסתיים. הפרויקט מתוקצב והוא נמצא בשלבי אישור אחרונים בעירייה. אם הכל ילך כשורה הרי שתוך מספר שנים לא רב תפעל בצפון שלוחה של המינהל שתהווה בית לכל הפעילויות, הקבוצות והצרכים הקהילתיים של האזור.

כמו שאר תושבי השכונה גם תושבי הצפון חולמים על פתרון בעיות התחבורה והחניה ומייחלים לשדרוג המרחב הציבורי. בימים האחרונים קלטנו מתכנן אורבני חדש שיכנס לעבודה לצידם של הרצל מנחם נציג הצפון בהנהלה, עוזי בונדק מנהל הרובע, יהונתן לוי, חבר הנהלה ויו"ר הועדה הפיזית. כולם עושים ימים ולילות לצורך שיפור המצב בשכונה בכלל ובצפון בפרט.

תושבים רבים ציינו את הצורך בחיזוק תחושת הביטחון, במיוחד על רקע המתיחות שהתגברה לאחרונה. שרון לוי, רכז הביטחון הקהילתי שלנו שרון לוי יחד עם יפים פריצט השוטר הקהילתי כבר עוסקים בכך ומקדישים לסוגיה מחשבה ומאמצים נוספים בחיבור לאגף הביטחון בעירייה ולתחנת משטרת שפט.

ולבסוף לא מעט מתושבי הצפון היו רוצים להיות מחוברים יותר לשאר השכונה, למינהל ולעיר בכלל. מי מכם שמרגיש מנותק מהמידע על הפעילות החברתית בשכונה מוזמן לפנות לזכית,

במייל או בוואטספ
(052-5661193 ;  tzhfonit@pisgatze.matnasim.co.il)

והיא תדאג לחבר אתכם באמצעות הערוץ המתאים והנוח לכם ביותר.

 

זכית ארונוביץ, מנהלת שלוחת הצפון

הרצל מנחם, חבר הנהלה, תושב הצפון

img